Iarăși despre mâncare

 Doamna mea dirigintă din gimnaziu era profesor de fizică și ținea ca la orele de dirigenție să ne învețe mereu câte ceva folositor. Ne dădea și teme: trebuia ca de la o săptămână la alta să căutăm informații despre un anumit subiect, întrebând părinții, bunicii, preotul, alți profesori, asistentele medicale sau consultând reviste, cărți și enciclopedii- de acasă sau de la biblioteca școlii. Prin clasa a cincea am avut o lecție despre “a mânca”- când, cât, de ce, cum.

 Din fericire mama cumpărase volumul (abia apărut la standurile cu cărți din centrul orașului) “Codul bunelor maniere astăzi” scris de Aurelia Marinescu, care pe mine m-a ajutat foarte mult în perioada aceea. Cartea aceasta ocupă un loc important în inima mea, o prețuiesc, am citit-o și recitit-o până au început să i se desprindă filele. Merită să nu lipsească din casele noastre și să le-o punem la dispoziție copiilor. Nu este doar un manual de bună creștere, ci un adevărat imbold de a deveni o prințesă sau un gentleman în propria poveste… 

După ce am discutat mult și bine pe tema respectivă, doamna dirigintă a menționat (amintirea aceasta încă îmi e atât de vie ca parcă o aud aievea):

- Se spune că dimineața e bine să mănânci mâncarea singur, la prânz cu un prieten, iar seara să o dai la dușmani.

Cred ca nu am înțeles pe loc ideea, dar m-a măcinat și am reținut-o. 🤭

Nu reușesc să sar peste cină, dar o luăm de obicei devreme, pe la 18:00. Dacă ne culcăm târziu și ne vine foame între timp, avem la dispoziție o pudră proteică pentru un shake, iar copiilor le facem un smoothie.

Săptămâna trecută am avut la cină așa:

Luni: Paste+ chiftele de pește cu sos de roșii (cu cuișoare)

Marți: Sărățele cu brânză și chimen, ceai și unt pe paine 

Miercuri: ciorbă de conopidă, salată de vinete și roșii cherry; fursecuri din muesli cu stafide și alune de pădure

Joi: cotlet de porc cu legume mexicane

Vineri: ciorbă de conopidă, salată de vinete și roșii cherry; băieții s-au uitat până târziu la un meci de fotbal și au făcut popcorn

Sâmbătă: rulouri de pizza, telemea, roșii, ceapă verde, măsline verzi

Duminică: mămăligă cu brânză și smântână și cârnați de vită 

Comentarii

Andreea Napirlica a spus…
Nu am băut pana acum pudra proteica. Tot vad pe Sorin și Diana Gadola cum
promovează astfel de prafuri și nu am încredere..
Știu ca mai demult era un trend de slăbit cu niște băuturi din astea...
Nu cred în prafurile alea. Mai bine mâncăm o salata sau un fruct dacă tot ne razbeste foamea.
Acum fiind vara, nu cred ca as putea sa respect ora de masă, deoarece copiii merg în parc și vin și la 20 acasă...
Noi ne delectam cu multe fructe de sezon. Așteptăm lubenita românească la piață. Sper ca săptămâna asta ajunge 😊
Copiii mei nu au probleme cu greutatea. Doar eu sunt mai pufoasa. Vad ca și Ștefan a mai acumulat ceva kg😂
Daniela a spus…
Mulțumesc mult pentru ideile din meniul tău simplu și variat.
Trebuie să fie tare frumos la voi la cină. Îmi place să îmi imaginez masa în jurul căreia vă adunați cu toții împreună. ❤️
Andreea Napirlica a spus…
E bine ca ai găsit o formula mai self...
Da, soții Gadola vând niște produse care zic ei ca sunt ok, dar nu prea cred, deși nu am încercat. Iar cat despre preturile de la Natural Healing Center,OMG🙃
Tu cum stai cu kg?
Andreea a spus…
Andreea, nu știu cine sunt acești Gadola 😬
Nu sunt prafuri în sensul rău, shake-ul meu este un fel de “ice tea” ca să fac o asemănare… sunt semințe făcute făină (cânepa), sau boabe măcinate (mazăre) care se adaugă în lapte de vacă sau mai bine în cel vegetal. Eu fac laptele de cocos sau de migdale sau de nuci în casă, cu un aparat antic de la Biovita. Sunt bune seara pentru ca sunt slabe caloric, ușor digerabile și nu stresează stomacul. Alternativ punem semințe de chia la hidratat în iaurt și e tot proteică combinația. Oricum nu le consumăm des, copiii chiar deloc, nu le-ar plăcea, sunt pentru adulți, pentru a ajuta metabolismul, iar ei nu au nevoie, nici ai mei nu au probleme de sănătate sau cu greutatea, slavă Domnului! Până la urmă fiecare știe ce e mai bun pentru sine și e liber să consume orice, numai să fie sănătos. Avem și noi o vârstă și kilograme în plus, dar încă nu suntem supraponderali…

Daniela, mă bucur de imaginea pe care o aduci în gând. Într-adevăr, numai seara ne adunăm toți la masă, acum și cel mic își cere propriul loc și suntem cam înghesuiți, dar e mai bună mâncarea așa, oricât de simplă ar fi, ca în vremurile de demult, la o măsuță joasă și rotundă cu toți adunați în jurul mămăligii 😬

Postări populare