Sâmbăta fragilor

 


Azi, de pomenirea celor adormiți- moșii de vară, în sâmbăta fragilor, după cum obisnuia să spună zilei străbunica mea, Ecaterina, am mers cu vin, colivă și… acadele + bomboane cu aromă de frăguțe pe care le-am împărțit copiilor și bătrânilor. Ati observat cum se bucura de dulciuri și cei în vârstă, la fel cum se bucura copiii?

În urmă cu 25-30 de ani colindam dealurile din satul bunicilor în căutarea fragilor. Erau împânzite colinele cu punctulețele roșii, parfumate. Făceam buchețele pe care bunica și străbunica le dădeau de pomană cu câte un boț de colivă deasupra pâinicii în formă de cruce. Alte femei împărțeau mănunchiuri de cireșe legate cu ață neagră, iar altele câte 2-3 căpșuni uriașe. Nici nu știai pe cine să întâmpini mai întâi când coborau femeile dealul unde era biserica și cimitirul: pe tanti Mița, pe coana Lenuța, pe tanti Maria, pe fina Domnica, pe țața Lina… Dumnezeu să le odihnească pe toate, că multă bucurie aduceau în zile ca cea de azi copiilor!

Străbunica mea, Ecaterina, cea cu ochii albaștri ca cerul senin, la 16 ani, într-o fotografie de acum 100 de ani


Comentarii

Andreea Napirlica a spus…
Doamne, ce amintiri frumoase....
Ce bucurie am avut în copilăria noastră 🥹🤗😚😊
Uite, străbunica mea Ecaterina era blonda și cu ochi albaștri ca vioreaua.
Am și eu o fetita asa ca ea.
Tu ai vreo fetita cu ochi albaștri?
Luiza a spus…
Ce frumoasă a fost străbunica ta și ce tradiții frumoase!
Andreea a spus…
Străbunica avea ochii albaștri ca cerul, bunica- fiica ei- la fel, mama- nepoata străbunicii- are ochii verzi, iar dintre copiii mei doar unul are ochii verzi, deși și soțul meu are ochii albaștri ca cerul senin…

Luiza, străbunica (îi spuneam mam’mare) a fost așa de frumoasă până la moarte- avea un păr alb nins, si chipul alb, și mâinile albe, și era de o blândețe de nedescris. Îmi plăcea să fac orice pe lângă ea, doar să îi simt pacea și să mă bucur de prezența ei tăcută…

Postări populare