20.7.24

Lamentare nocturnă

 


E atât de greu să mă adun pentru a face o treabă bine de la un capăt la altul fără întreruperi! 

Am început să parcurg cartea-curs Puterea voinței. Are zece capitole și este indicat să se citească un capitol pe săptămână și să fie făcute temele de la o săptămână la alta pentru a observa efectele. Am citit un pic despre meditație, care este foarte promovată ca element de bază în stimularea voinței. Mi-am spus că pot să înlocuiesc meditația cu rugăciunea, nu vreau să greșesc și să cad în erezii… dar și rugăciunea mi-a devenit așa de grea! Ca să mă smeresc…

LE: în ziua de după noaptea văicărelii, după Liturghie și după ploaie 😇:



8 comentarii:

Maria spunea...

Dragă Andreea, pentru mine meditație este sa ma așez la Picioarele Crucii, să -mi văd păcatele, să cer Mila Lui peste sufletul meu și al celor dragi...
Strânse îmbrățișări!

maria spunea...

Imi pare rau ca treceti printr-o perioada mai grea, in care simtiti ca nu va puteti aduna pentru a face lucrurile cum trebuie. E si normal, aveti multe indatoriri zilnice, munciti foarte mult.
Insa cursul/cartea aceasta... nu stiu daca va fac bine
Vad ca autorul a scris si o carte cu tema "Yoga for pain relief [...]".
Exista pericolul ca aceasta carte sa va induca, pe nesimtite, idei straine.

Andreea spunea...

Mulțumesc amândurora!
Este, într-adevăr, o carte new age, care Îl ignoră pe Dumnezeu și îl pune pe om în centrul universului, de parcă în el stă totul… nu am înaintat cu lectura, m-am trezit la punctul despre meditație, cum spuneam, ca să mă văd în toată micimea mea, cum atârn de o Putere mult, mult mai mare, care ne ține pe toți, amărâți cum suntem.
Mindfulness adevărat și corect nu putem trăi decât la măsura sfințeniei, în rest este o minciună pentru naivi.

Luiza spunea...

Draga mea, iti doresc liniște și putere sa te aduni.
Cărțile acestea sunt precum sirenele, atractive dar duc la moarte.
E o linie f fina între a lucra cu sinele și a cădea în ereziile new age, am avut și eu experiența mea dar Dumnezeu nu m-a lăsat să continui acel drum.
Stiam ca aceste idei sunt niste minciuni sfruntate precum a spus șarpele veti fi precum Dumnezeu, dar desi stiam, suferinta mea de o viață m-a impins totuși sa cochetez cu aceste idei. Multumesc lui Dumnezeu ca nu mi-a intors spatele pt trădare și mi-a arătat dragoste în continuare.
Eu nu (mai) cred nici in psihologie, deși eram f pasionată cu ani in urma. Pe masura ce am înaintat în cunoașterea ortodoxiei am inteles ca nu exista nici o metodă de vindecare sufletească în afara de Hristos, Maica Domnului si sfintii, toate celelalte idei sunt tentante și exercită o seducție asupra sufletului, dar nu duc nicăieri, asta in cel mai bun caz.
Domnul sa aiba mila de noi, el ne stie traumele, neputințele, durerile.
Mă infior când mă gândesc ce ar însemna o viață fără credința.
Te îmbrățișez și mă rog sa iti dea Dumnezeu ce ai nevoie!

Maria spunea...

Dragă Andreea, revin pentru dragostea frățească ce ne leagă! Oboseala te-a copleșit. Am trecut prin oboseala asta, acum trec prin oboseala gândurilor pentru copiii mari, plecați din cuib! Părintele duhovnic, venit din manastire intr-o primăvară să ne mângâie câteva zile, mi-a spus...,,Dragă Maria, tu ai ascultări peste ascultări...la trapeza, la bucătărie, băi, dormitoare, biserică...acum știu ce sa le spun maicilor când se plâng de ascultarea lor". Omul obosit are nevoie de somn. Somnul tău, cu bebeluși nu-ti aduce odihnă, refacerea puterilor trupești, sufletești...avem nevoie și în Biserica Ortodoxa de Mao multă susținere, nu doar în rugăciune, ci și în faptă. Altfel, mamele cu copii uita ca sunt și femei. Și nu uita că vor, ci uita pentru ca alții au uitat de ele...dac-am bătut câmpii, iarta-ma dragă Andreea! Adierea lină în care Ilie L-a cunoscut pe Dumnezeu, să-ti atingă inimă!

Andreea spunea...

Luiza, mulțumesc pentru mărturie și încurajare! Îmi amintesc de relatarea ta cu groaza vizitei de la cel rau prin care ai trecut din cauza “meditației” cu suport audio...
Doamna Maria, așa este, dar vom trece și peste astea. Zilele se scurg așa de repede!
Vă îmbrățișez înapoi cu recunoștință!

Andreea Napirlica spunea...

Draga Andreea, multă nădejde în milă mare a lui Dumnezeu pentru rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu 🙏🙏🙏
De la mine gânduri bune și multe flori care să te odihnească măcar o clipă 💐🌹🌺🌻

Andreea spunea...

Mulțumesc, Andreea, ce drăguță ești! Nu m-am mai gândit la flori, mă duc acum să le fotografiez și să le imortalizez într-un colaj, ca un buchet de gânduri de la tine 🫂

Octombrie