Săptămâna Patimilor

 Am început-o marcată de încercarea prietenei mele, cu bebelușa, m-am pus în locul ei și m-a durut, am creat un cerc de rugăciune și folosul nu a întârziat să apară… după două zile de rugăciune am aflat ca e mai bine. Slavă Domnului!

Am făcut câteva pregătiri culinare mai din timp, am congelat mâncarea și am dedicat timpul slujbelor de săptămâna aceasta, la denii și în plus 

▪️miercuri a fost și maslu săvârșit in amintirea ungerii picioarelor Mântuitorului cu ulei de mare preț. Părintele a pregătit mirul sfințit la maslu cu ulei de măsline, ulei esențial de nard, ulei esențial de smirnă și ulei esențial de tămâie. 

▪️joi am participat si la Liturghia Cinei celei de Taină, la care aproape toată biserica s-a împărtășit! Seara, la Denia celor 12 Evanghelii, m-a uimit o bătrânică de 87 de ani din parohie care merge șontâc-șontâc, când cu cadrul, când cu bastonul, care a ținut să facă metanii în fața Sfintei Cruci, când a fost scoasă de pe Sfânta Masă în mijlocul bisericii. Aceeași bătrânică nu a lipsit din biserică în perioada interdicțiilor din ”pandemie”, sărind garduri prin grădinile oamenilor să nu o vadă nimeni pe stradă ca merge la biserică!

▪️Vineri, la scoaterea Sfântului Epitaf, copiii au trecut pe sub masă… întrebau continuu când pot să o facă 😬

Iar seara, fetițele au cântat cu forță Prohodul Domnului. 

▪️Sâmbătă am participat la Liturghia pogorarii Sfintei Lumini, iar momentul culminant-Euharistia, a coincis cu momentul în care anul acesta a coborât lumina la Ierusalim! La fel ca joi, s-au împărtășit aproape toți oamenii din biserică.

Azi am fiert ouă în foi de ceapă și am făcut o păscuță. Am aranjat masa, copiii vor să mănânce imediat după Liturghie, le-a fost foame în tot postul…

Au fost multe încercări toată săptămâna, și sufletești, și trupești, cei mici au făcut conjunctivită și otita, eu am răcit urat, dar abia așteptăm Lumina, pe care anul acesta reușim să o primim de la Ierusalim. 

înflorat cu flori de soc, ca niciodată 

Bucuria să ne cuprindă pe toți! Doamne, ajută!

Comentarii

Daniela a spus…
Hristos a înviat! Bucurie sfântă!
Maria a spus…
Hristos a înviat! Bucuria noastră! Citind, am retrăit emoțiile Săptămânii Mari. Dumnezeu să vă-mbucure! Multă sănătate bolnăviorilor și putere celor sănătoși să vă sprijine. Gânduri bune și strânse îmbrățișări!
Andreea a spus…
Adevărat a înviat!
Amin 🤗
Andreea Napirlica a spus…
Înviat-A, Lumina Lumii, Hristos Dumnezeu!
Zile de prarnic cu tihnă și odihna, Andreea.

Anastasia este bine, a reușit sa treacă peste pericolul celei de-a doua operații.

Astăzi ne-am impartasit și noi la Liturghie.
Doamne, sa ne fie spre mântuire!

Multă sănătate micuților și ție prietena draga, Andreea!
Andreea a spus…
Slavă Domnului! Am aflat ca mâine se externează 😇
Te îmbrățișez și eu și mă bucur să vă văd familia întregită și pe Matei ajutor preotului ☺️ (nici tu nu-l poți convinge pe flăcăul tău să renunțe la hanorac și să poarte camasi? Și eu duc lupte de convingere cu Ioan…😬)
Andreea Napirlica a spus…
Da, cămășile sunt punctul sensibil...
O sa treacă și perioada hanoracelor🙂🤗🙏

Multe îmbratisari de la mic la mare!
Luiza a spus…
Hristos a înviat! Am citit cu mult drag aceasta postare! La noi s-a slujit vineri Sf Maslu, in Grecia se slujește doar o dată pe an Sf Maslu în Miercurea din săpt patimilor.
In "pandemie" a fost oribil în Grecia, nici nu vreau sa-mi amintesc.
Îmbrățișari 🤗🤗🤗
Andreea a spus…
Adevărat a înviat!
Luiza, să știi ca citind anul trecut la tine despre congelarea cozonacilor mi-am impus să o fac și eu anul acesta cu pregătirile entru sărbătoare. 🤗
Luiza a spus…
Mă bucur că ti-a fost de folos sfatul meu!
Eu trebuie să mă organizez altfel din cauza neputintelor trupești și tot caut soluții care să mă ajute.
Pentru Paște, cand sunt atatea slujbe, mi se pare imposibil sa gătesc și să și particip la biserică, asa ca ocupandu-ma din timp cu gatitul și congeland ma ajuta mult.

Postări populare