Sfântul Leontie de la Radauti

 În ultima mea vacanță școlară, după bacalaureat, am mers cu un grup de prieteni la Putna. Drumul a fost cumplit de greu și obositor cu trenul, dar experiența a fost extraordinară. În scurtele treceri prin orașele cu gara, am poposit la mănăstirea Bogdana din Rădăuți și m-am închinat la moaștele Sfântului Leontie. Am plecat cu încredințarea ca îl voi mai întâlni pe Sfânt. 

Peste 13 ani a fost târnosită de către episcopul nostru vrednic de pomenire una dintre bisericile parohiei noastre și a primit un nou hram, cel al zilei în care a avut loc târnosirea: 1 iulie- Sfântul Leontie de la Rădăuți. Așa a hotărât episcopul, nici nu ne imaginam ca va deveni parte din viața noastră Sfântul, în fiecare zi. Ne este acum prieten de nădejde, ne învață și ne însoțește… 

1 iulie 2018, la sfințirea bisericii
 “Sfântul Leontie de la Rădăuți”

La noi în parohie astăzi este cruce roșie în calendar. 🙂


Comentarii

Andreea Napirlica a spus…
Amintiri prețioase.
Cufărul cu amintiri, multe și bogate activități din acea perioada...
P.S GURIE omul cu o inima de mamă..
Îmi amintesc de sfinția sa când slujea la catedrala mitripolitana din Craiova. Dansul mi-a dăruit prima Biblie...
În veci sa-i fie pomenirea🙏
Anonim a spus…
Ce experiențe patriotice au tinerii la mănăstirea Putna!
Sfântul Ștefan cel Mare să îi ajute pe toți cei ce au fost, își doresc sau vor merge acolo!

Elena
Andreea a spus…
Așa-i, Andreea, ne-a fost mai mult decât episcop în anumite ipostaze…
Elena, nu știu cat de patriotice sunt experiențele putnene, probabil sunt la manifestările legate de Stefan cel Mare… eu nu am simțit patriotism, sentimentul a fost altul, nu îl pot explica, dar am fost prin august, nu pe 2 iulie.

Postări populare