La prânz

 

Desi acest post a fost stabilit anul acesta dintre toate Patriarhiile Ortodoxe numai de Patriarhia Română, fiindcă dpdv canonic până la Odovania Pogorârii Sfântului Duh nu se postește, facem ascultare și îl respectăm. În aceasta saptamana am gătit și mai gătim…

Fel principal:

🧅 ardei și dovlecei umpluți cu hrișcă, morcovi, ciuperci, semințe de dovleac măcinate și multă ceapă 

🍆 ghiveci călugăresc 

🥗 pilaf cu năut și porumb dulce+ salată de roșii românești și castraveți 

🥬 varză călită cu usturoi si chimen + mămăligă 

🥔 cartofi copți cu rozmarin și salată de roșii cu ceapă verde 

🧄 plăcintuțe cu ciuperci și mărar 

🧆 chiftele de dovlecei și falafel


Gustări rapide (după-amiază), mereu la îndemână:

▫️sărățele cu chimen și sare (de la magazin)

▫️crackers cu semințe sau cu rozmarin/oregano 

▫️pâine cu magiun (cei mai mici se servesc cu felii din pâinea noastră neagră de casă, goală, dacă îi roade foamea)

▫️piersici, nectarine, cireșe, mere de vară, lubeniță 

▫️curmale, stafide

▫️🥕morcovei crocanți 


Comentarii

Daniela a spus…
Mulțumesc frumos pentru idei!
Chifteluțe de dovlecei și morcovi am făcut și eu aseară. La mine alimentul preferat în posturile de vară este pepenele roșu. Aș mânca la toate mesele. :)) Și porumb fiert.
Mi-ai dat o idee excelentă cu varza călită cu mămăliguță. Fac și eu diseară.
(Îti place galbenul în decorarea mesei?)
Anonim a spus…
Mă crezi ca așteptam asta? E atât de cald ca nu am chef să gătesc, dar ce ai scris tu e un imbold… merci!

Elena
Andreea a spus…
Elena,
Nu e bine ca sunt așa previzibilă 😁, dar mă bucur ca citești ce aștern pe aici și ca pot fi de folos!
Andreea a spus…
Daniela,
Nu îmi place galbenul în mod deosebit, dar mi se pare potrivit pentru vară… și pentru prânz. Bunica mea avea o față de masă galbenă brodată de ea cu floricele de toate culorile și o punea pe masa nepoțeilor când ne strângem vara la masa lor: era o masă mare pentru adulți și una mai scunda pentru copii 🥰 Am zis ca i-o cer sa o pun pe masa din casa noastră sub sticla securizată.
Maria a spus…
Andreea,harnicuța! Mulțumesc frumos pentru tot ce împărtășești aici, pe blog! De cele mai multe ori când iau telefonul, întru sa văd ce găsesc aici:)
Noi, fiind doar trei adulți în cuib, nu gătesc cine știe ce....în perioada asta ne axăm pe ceea ce oferă grădină, atât fructe cât și legume. Ieri, am fost la manastirea Sita Buzăului cu părintele și maicile ne-au cam răsfățat, știi cum tratează ele oaspeții...eu am gătit doar o ciorba de fasole verde ,un pesto de busuioc cu nuci românești și fulgi de drojdie, limonada cu cătină, miere, menta... Să aveți zile presărate cu bucurii!
Andreea a spus…
Of, doamna Maria, de-ați ști ce lene mă chinuiește!
Am auzit o măicuță spunând ca la noi în țară mănăstirile au rolul de a-i odihni pe toți pelerinii, să simtă căldura și dragostea lui Dumnezeu care îi întâmpină… nu au viață de retragere ca în Grecia, unde viețuitoarele stau retrase, abia dacă se zărește vreuna la arhondaric.

Postări populare