Însemnări de weekend

 Pentru astăzi, 27 iulie 🌤️

1. ☦️ PANTELIMON, mucenic, doctor fără de arginţi, din Nicomidia, în vremea lui Maximian Galeriu

2. Un mucenic, mai înainte orb, tămăduit de Sfântul Pantelimon; s-a săvârşit de sabie

3. ANTUZA Mărturisitoarea, cuvioasă, din Mânăstirea Mantineon, sec. VIII d.Hr.

4. O sută cincizeci şi trei de mucenici; s-au săvârşit înecaţi în Marea Traciei

5. MANUEL, cuvios, mai întâi guvernator, apărător al Sfintelor Icoane, sec. IX d.Hr.

6. HRISTODUL, mucenic, din Casandra; s-a săvârşit prin sugrumare, în Tesalonic, 1777 d.Hr.

7. SIMEON Stâlpnicul cel Nou, cuvios, din Egeea (Cilicia), sec. VI d.Hr.

8. CLEMENT, ierarh, primul episcop de Ohrida, 916 d.Hr.

GORAZD, cuvios

NAUM, cuvios

ANGELAR, cuvios

SAVA, cuvios; ucenicii Sfinţilor Chiril şi Metodiu, luminătorii slavilor de sud

9. NICOLAE Cocianov, cuvios, nebun pentru Hristos, din Novgorod, 1392 d.Hr.


Afară…

Încă nu m-am săturat de căldură… nopțile sunt deja reci la munte, miroase a august. 

În casă…

Am început să tremurăm noaptea dacă adormim cu fereastra un pic deschisă. Sper să nu fie nevoie să facem căldură în casă în august, să mai aibă putere soarele să țină zidurile calde până prin… noiembrie ☺️

Din bucătărie…

Salate, porumb fiert, tocănițe- cu sau fără carne- și o să fac mai târziu o plăcintă țărănească  cu mere.

Sunt îmbrăcată…

Port o fustă de blugi și un tricou negru cu imprimeu- o pasăre colibri hrănindu-se dintr-un buchet de flori multicolore.

Mă gândesc…

Că se plâng cei mari dintre copii că nu vor avea cu ce să se “laude” când va începe școala, că nu au plecat pe nicăieri în vacanță, deși s-au distrat, s-au bronzat și au crescut vizibil în înălțime în aceste săptămâni, stând acasă, fără cheltuială. Sper să ne organizăm și să ajungă până la finalul lunii august măcar pentru o săptămână la mama, sau la bunica soțului meu, în alte colțuri de țară. Dar mă tem să îi las să călătorească singuri cu trenul…

Sunt recunoscătoare…

Pentru că reușim regulat să ne despovărăm de mustrările de conștiință la duhovnic, că ne primește cu bunăvoință și are răbdare cu noi.

Învăț…

Săptămâna aceasta am învățat despre perdele, draperii, storuri romane, panouri japoneze, sisteme de prindere, cornișe decorative. Este foarte plăcut să pipăi texturi, să alegi culori și modele, croieli și să îți imaginezi scenografii.

Citesc…

Spre rușinea mea, nu am citit decât vreo 10  pagini săptămâna aceasta dintr-o carte rătăcită ce aștepta de aproape zece ani să o finalizez… Maica Bucuriei, Monahia Gavrilia Papaiannis. Chiar aveam nevoie să o chem acum pe Maica Gavrilia și să mă sprijine, de aceea am regăsit-o după atâta timp.

Ascult…

Nu ascult nimic, dar cânt de zeci de ori pe zi cu băiețelul bebe “Bate vântul frunzele” și “În pădurea verde”, pe care le tot imită și el într-un mod foarte amuzant în ultima vreme.

Un film…

N-am găsit timp sau nu am avut dispoziție pentru vreun film, dar am mai urmărit clipuri motivaționale de gătit și făcut curățenie 😬

Unul dintre lucrurile preferate…

Îmi place așa de mult lumina candelei care cade pe chipuri din icoane, noaptea, când mă trezesc și văd cum mă privește Cineva cu grijă și blândețe, neîntrerupt, neobosit! Mă simt copil iubit.

 

Sper…

Să îmi mai dea Dumnezeu răbdare. Uneori o pierd pe toată…

Un citat…

"Acasă trebuie să fie cufărul cu comori al existenței."
 Le Corbusier

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu…

Acasă, la mine  acasă, în lucrurile mele, pe proprietatea mea și a familiei mele. Prea mulți ani am locuit în chirie și în locuințe de serviciu, în șantiere sau cu frica de a schimba din nou casa după câteva luni. Dar încă nu s-a concretizat dorința mea.

O fotografie…

Muzeul Țărăncii Române, Dragomirești- Maramureș, localitate în care locuiam în urmă cu 14 ani.
 Numărul și varietatea de oale înfipte în par sau în copac lângă casă arată cât de gospodină este femeia acelei case sau dacă sunt fete mari de măritat acolo (dacă oala din vârf este roșie e fiica cea mare) 🫢


Comentarii

Daniela a spus…
Doamne ajută, draga mea!
O postare atât de frumoasă! Mi-a mers la casa sufletului, cum spunea mamaia mea.
Imaginea cu florile din fereastră mi-au amintit de Mănăstirea Sf Ioan Casian din Dobrogea, unde cu ani în urmă, am fost binecuvântată să petrec un timp acolo, iar la venire, mama părintelui stareț mi-a așezat o orhidee la fereastră.
Slavă Domnului pentru vacanța minunată a copiilor! Peste câțiva ani vor tânji după vara aceasta. Slavă Domnului și pentru taina spovedaniei. Ce ne-am face fără ea?
Citatul este minunat. Domnul să vă ajute să vă împliniți visul!
Am vizitat Muzeul țărăncii române. Tatăl copiilor mei este din Maramureș. Vreme de 25 de ani, ne-am petrecut o parte din vacanțe acolo.
Maica Domnului să te întărească să poți lăsa copiii să înceapă să călătorească singuri. Știu că nu este ușor, dar încredintează-i Ei, roagă-te și ai încredere că vor ajunge cu bine.
Te îmbrățișez cu drag! 🤗❤️
Maria a spus…
Foarte frumoasă postarea! Am citit-o și recitit-o! A picat exact intr-un moment în care îmi aminteam de vacantele copiilor mei, în parohie, la țară și de nemulțumirile lor...N,am avut întotdeauna nici răbdare, nici discernământ în a-i înțelege și povățui! Eram mereu cu inima împărțită....între a-l ajuta pe părintele la slujire și a pleca cu ei la bunici!
Oh, au trecut și altele au/ vor veni! Te îmbrățișez strâns, dragă Andreea!
Andreea a spus…
Daniela,
Am fost la Sfântul Ioan Casian în urmă cu 3 ani, îmi amintesc și acum frica cu care am ajuns la peșteră, cu copii mici de mână sau în brațe, deși nu a fost exagerat de greu accesibilă, mi-e frică de înălțimi, de cățărat, de alpinism. Mă tot gândeam câte lupte a purtat Sfântul cu vrăjmașul în acel loc, ca să nu îmi mai pară lupta mea cu mine însămi așa de grea.
Poate ne-am și întâlnit prin Maramureș… soțul meu a fost preot misionar în protopopiatul Vișeu și a slujit pe la mănăstiri, la Barsana, Ieud, Dragomirești, dar și pe la bisericile de mir din zona, unde trebuia să țină locul preotului titular ocazional.Ultima dată am fost în Maramureș la înmormântarea IPS Justinian, un Sfânt!
Mulțumesc pentru cuvinte!

Andreea a spus…
Doamna Maria,
vă sunt recunoscătoare pentru mărturiile propriei experiențe, mă întăresc mult! La noi e foarte complicat cu plecările, pentru ca suntem mulți și rudele noastre au căsuțe mici, în care nu încăpem toți, și trebuie să facem selecție, cântărind avantajele și dezavantajele, pentru a alege beneficiarii vacantelor la rude 😅
Să aveți o duminică implinitoare!

Postări populare